Види контейнерів та їх розміри

Понад 60 років тому у світлу голову перевізника вантажівок Малкома Макліна прийшла геніальна ідея – завантажувати товари в контейнери, а потім переміщати їх на кораблі або поїзди. Таке рішення дало змогу значно спростити і прискорити процес міжнародних перевезень вантажів. Тепер не потрібно щоразу під час зміни транспорту вивантажувати і завантажувати товар. Досить просто підняти і помістити цілий контейнер.

Наступним кроком стала стандартизація розмірів вантажних контейнерів, щоб їх можна було легко перевозити на будь-якому виді транспорту по всьому світу.

Головне – правильно вибрати тип контейнера для перевезення конкретної продукції та визначитися з маршрутом.

Різновиди контейнерів

Сьогодні можна виділити кілька типів контейнерів, у яких можна перевозити все: від швидкопсувних продуктів до потужної техніки.

Це контейнери:

  • стандартні сухі морські;
  • вентильовані морські;
  • рефрижераторні морські;
  • вантажні з плоскою стійкою;
  • з відкритим верхом;
  • контейнери-цистерни.

Практично всі види контейнерів бувають:

  • 20-футовими – довжиною трохи більше 6 метрів.
  • 40-футовими – приблизно 12 метрів у довжину.

Однак для деяких типів вантажів використовують нетипову довжину: 10, 30, 30, 45, 52 футів.

Розглянемо докладніше особливості різних видів контейнерів.

Стандартні контейнери

Є найпопулярнішими для морських контейнерних перевезень. Їх також називають сухими транспортними контейнерами або сухими фургонами. Бувають довжиною 20, 40 або 45 футів. Від інших різновидів відрізняються абсолютною герметичністю.

Стандартні контейнери застосовують для транспортування продукції, яка не потребує спеціальних умов зберігання. В один контейнер довжиною 20 футів вміщається 10 звичайних або 11 європіддонів.

Вентильовані контейнери

Являють собою контейнери з системою вентиляції. З боків є отвори, через які всередину конструкції надходить свіже повітря. Це робить їх придатними для перевезення за кордон продукції, що вимагає особливих умов.

Вентильовані контейнери мають довжину 20 футів. Вони забезпечують необхідний повітропотік, щоб запобігти зайвій вологості та утворенню конденсату, здатних зіпсувати товар.

Такими контейнерами часто здійснюють транспортування кави, за що їх прозвали “кавовими фургонами”.

Рефрижераторні контейнери

Ємності, призначені для морських контейнерних перевезень, здатні підтримувати температуру в діапазоні -25º до +25º (іноді до -60º). Багато хто вважає, що температуру всередині можна регулювати. Це не так.

Здатність до підтримки температури реалізується завдяки вбудованим системам, під’єднаним до зовнішнього джерела живлення (генератора).

Під час використання рефрижераторного контейнера необхідно переконатися в працездатності системи і можливості її функціонування протягом усіх етапів транспортування вантажу.

Як правило, контейнери з вбудованими рефрижераторами застосовують для міжнародних перевезень з-за кордону швидкопсувних продуктів, напівфабрикатів, м’яса. Також підходять вони для медикаментів і фармацевтичної продукції.

Вантажні контейнери з плоскою стійкою (Flat Rack)

Призначені для транспортування габаритної продукції, яка не поміщається в сухі контейнери. На відміну від звичайних, у цих контейнерах відсутні стінки з боків і дах. Торцеві стінки можуть складатися, щоб проводити вантажно-розвантажувальні роботи було зручніше.

Використовують вантажні контейнери для:

  1. Габаритних і важких вантажів, які завантажують збоку або за допомогою підйомних механізмів.
  2. Продукції, що має велику висоту і/або нестандартну форму.

Під час перевезення вантажу в таких контейнерах висока ймовірність пошкодження внаслідок несприятливих погодних умов. Слід заздалегідь продумати, як убезпечити продукцію під час транзиту.

Контейнери з відкритим верхом

Належать до категорії стандартних, тільки в них відсутній дах. На відміну від Flat Rack, у яких також немає верху, ці мають стійкі стінки для захисту товарів. А верхня частина виготовлена з гнучкого брезенту.

Їх використовують для важких товарів і продукції нестандартних габаритів, призначеної для верхнього завантаження.

Контейнери-цистерни

Застосовуються для міжнародної доставки з-за кордону газів і рідин. Але також у них можна транспортувати сипучу продукцію.

Перевага – підходять для транспортування небезпечних речовин. Однак процес вимагає дотримання спеціальних правил, а після контейнери не можна використовувати для іншої продукції.

Контейнер-цистерна являє собою резервуар, який підтримується регульованою конструкцією. Зверху він покритий ізоляційним матеріалом, що забезпечує захист від вантажу, що перевозиться.

Цистерни нерідко використовують для мультимодальних перевезень і навалювальних вантажів. Вони безпечні, екологічні, і, порівняно з автоцистернами, обходяться дешевше.

Найпоширеніші варіанти цистерн – 20 і 40 футів. Але можна також зустріти резервуари довжиною 10 або 30 футів.

Як правильно вибрати контейнер

Під час вибору краще проконсультуватися з фахівцями, а також обговорити розміри і технічні характеристики вантажу з логістичною компанією, яка займається доставкою з-за кордону.

Слід знати, що контейнери на 20 футів підійдуть для транспортування малогабаритних товарів. Ідеальне рішення для транзиту великих обсягів і ваги – 40-футові ємності. Коли необхідно перевозити великі партії, слід вибирати 45-футові контейнери.

Якщо є сумніви з приводу вибору контейнера, ви завжди можете обговорити це питання у внутрішньому чаті з експедитором на торговій платформі 40FT.

Ще статті:

  1. Перевезення вантажів “під ключ”
  2. Митне оформлення вантажу
  3. Мультимодальні перевезення