Опис
Постачальник зобов’язується передати вантаж експедитору чи особі, зазначеній у договорі. На продавця лягають витрати до місця призначення, надання місця та часу доставки. Коли перевізник приймає вантаж, до одержувача переходять ризики та розподіл витрат.
Сумісний із перевезенням вантажів авіа, авто, залізною дорогою або морем.
Зона відповідальності продавця
Постачальник зобов’язаний перевірити товар, цілісність, відповідність кількості та характеристик документації. Займається отриманням ліцензії на експорт на митниці, вивантажує товар після прибуття до пункту призначення, контролює транзит (за домовленістю з отримувачем).
Зона відповідальності покупця
Займається вивантаженням у пункті призначення, транзитом (якщо цей обов’язок не лежить на постачальнику), митним імпортом та доставкою з місця призначення.
Особливості застосування
Потребує точного вказівки місця доставки, що є місцем передачі ризиків. Не підходить під час використання кількох видів транспорту.
CPT – Carriage Paid To
Сьомий пункт Інкотермс 2020 називається CPT або Carriage Paid To, що означає: «Фрахт/перевезення оплачені до».
Що це означає?
Продавець передає перевізнику продукцію з оформленою процедурою експорту на митниці. При цьому перевезення пункту призначення, витрати на транзит територією іншої країни лягають на плечі продавця. Імпорт на митниці та розвантаження по прибутті перебуває у компетенції покупця.
Якщо процесі міжнародних вантажоперевезень виникають непередбачені обставини, які призводять до затримки оформлення імпорту продукції, її розміщують на митних складах. Оплачувати їх має продавець.
Цей пункт може використовуватися не лише з перевезеннями морем, а й будь-яким транспортом, включаючи доставку вантажу авіа, залізницею, автомобілем. Крім того, продавець може передавати покупцеві товар у будь-якому місці, яке призначить останній (порт, аеропорт, термінал тощо).
Можливі ризики покупець бере на себе не в момент прибуття в призначене місце, а разом з процедурою передачі вантажу експедитору. Оскільки за основний транспорт відповідальність несе продавець, він надає одержувачу коносамент (у разі доставки морем) або накладну при інших видах перевезень речей за кордон.
Ключові моменти Carriage Paid To
- Постачальник зобов’язується надати вантаж у розпорядження логістичної компанії.
- Одержувач бере на себе ризики в останній момент прийому товару найнятим експедитором.
- Пункт Інкотермса сумісний із мультимодальними перевезеннями літаком, залізницею, автомобілем та морем. Може використовуватися як найнятий продавцем перевізник, так і транспорт, оплачений покупцем.
- Оскільки покупець приймає ризики у країні продавця, останній займається процедурою митного експорту. Імпорт та транзит лежать на покупці.
- Страхування за правилом CPT – необов’язкове. Але покупцю краще оформити страхування вантажу. Причому, заздалегідь обговорювати умови поліса, оскільки його ризики починаються на початковому етапі логістичного ланцюжка.
Особливості застосування CPT
Пункт Carriage Paid To популярний серед великих експортерів продукції, що мають великий парк власного транспорту. При його застосуванні вони мають можливість самостійно координувати відвантаження. Крім того, такі умови добре узгоджуються з оплатою за банківським акредитивом – постачальник вважається відправником вантажу і може легко отримати всі супровідні папери.
Біржа вантажоперевезень 40FT Рекомендує використовувати CPT для контейнерних перевезень. Він набагато більше підходить, ніж CFR або CIF, які можна використовувати виключно для доставки морем. Якщо потрібно транспортувати продукцію повітрям або сушею, пункт СРТ це допускає.
У ціну CPT, крім вартості продукції, входить також оформлення експорту на митниці, оплата вивізних зборів та доставка у місце призначення. Вартість розвантаження не враховується.