Страхування вантажу

Страхування перевезень – надійний інструмент, що вирішує безліч проблем і знімає “головний біль” одержувачів вантажу. У разі дотримання умов контракту вони отримують відшкодування, сума якого прописана в страховці.

Страховий договір – що це

Торгівля – двигун економіки. В її основі лежить доставка продукції від продавця до покупця. Процес міжнародних перевезень часто пов’язаний із ризиком псування, втрати вантажу.

Причини можуть бути різними:

  • різні події в дорозі;
  • затримка транспорту на кордоні;
  • поломки, що ведуть до псування швидкопсувної продукції;
  • розкрадання і різні форс-мажори.

Єдиний спосіб мінімізувати втрати – укласти страховий договір. Зробити це можна через компанії, що мають відповідну ліцензію.

Під страховим договором розуміють письмову угоду між особою, яка страхує вантаж, і страховиком з метою отримання компенсації в разі завдання збитків.

Як укладають страхові договори

Їх підписують безпосередньо перед відправленням вантажу. В обов’язковому порядку проводять огляд продукції та оцінюють її. Це і є підставою для визначення суми компенсації та ціни самого страхового поліса.

Застрахувати вантаж можна на конкретний період або певну кількість транспортувань. У другому варіанті страховка дійсна з моменту приймання вантажу логістичною фірмою і до доставки на вказане місце.

Також у страховому контракті вказується вид захисту. Це може бути:

  • повне покриття – компенсація передбачена навіть у разі незначних пошкоджень;
  • часткове – на виплати можна розраховувати в разі значного пошкодження частини вантажу;
  • мінімальне – враховується тільки повне псування або втрата.

Крім цього, в контракті вказуються страхові ризики – випадки, через які можливе псування майна. До таких належать стихійні лиха, неправильне пакування, пошкодження під час навантаження, аварії тощо.

Як визначається вартість страховки

Насамперед це вартість самого вантажу, що підлягає доставці з-за кордону. Як правило, за поліс доведеться платити 0,3-0,6% від вартості продукції.

Але це не єдиний фактор. На ціну страховки також впливає:

  • Тип вантажу. Тендітна продукція страхується за вищою ціною.
  • Відстань. Чим довше і складніше транспортування, тим вищі ризики псування і втрати майна.
  • Спосіб перевезення. Під час контейнерних морських перевезень ризики нижчі, тому і страховка дешевша. Мультимодальні вантажоперевезення зазвичай коштують дорожче.
  • Вид транспорту. Під час залізничних і автомобільних перевезень ризиків більше, відповідно, ставка за страховку вища.

Крім цього, тарифи залежать від використовуваного маршруту і статусу логістичної фірми.

На кому лежить відповідальність

Якщо вантаж з якихось причин загублено або зіпсовано, потрібно знайти винуватця – особу, яка виплачуватиме компенсацію. Для цього знадобляться контракт із перевізником, страховий поліс і з’ясування причин події.

Можливі три варіанти виплати компенсації:

  1. Логістичною фірмою, якщо вона відповідальна за псування.
  2. Страховою компанією – у разі настання однієї зі страхових подій.
  3. Комбінованим способом (логістичною і страховою компаніями) – у разі настання страхового випадку та одночасно доведеної вини логістичної фірми (наприклад, у разі ДТП, що сталася через перевізника, яку внесено як страхову подію в договір).
  4. Сума компенсації

Сума відшкодування прописується в договорі. Як правило, вона складається з ціни продукції, з урахуванням витрат на митне оформлення і фрахт. У деяких випадках додаються податки та акцизний збір.

Зазвичай величина компенсації сягає 110%, іноді більше.

Рекомендації зі страхування вантажоперевезень

На практиці оформлення страхового поліса пов’язане з масою нюансів і тонкощів. Щоб гарантовано забезпечити виплати компенсації, під час складання договору включіть страйкові та військові ризики, ризик псування від вологості. Це збільшить вартість страховки, але й шанси на відшкодування збитків – теж.

Звертайте увагу на винятки. Так, якщо в договорі зазначено, що відшкодування не передбачено в разі пошкоджень з вини постачальника, ви можете залишитися ні з чим. Наприклад, у разі недотримання правил пакування і подальшої аварії страховик відмовиться відшкодовувати збитки.

Важливо, щоб страховка поширювалася на завантаження і розвантаження товару. На цих тапах нерідко відбувається пошкодження.

У контракті має бути чітко прописано, з якої дати діє страховка і коли закінчується. Якщо планується доставка вантажів з-за кордону на постійній основі, краще укладати генеральний контракт страхування.

Ще статті:

  1. Який вид морської контейнерної доставки вибрати – FCL або LCL
  2. Міжнародна експрес доставка
  3. Доставка з Китаю в Україну – біржа вантажоперевезень 40FT