CFR (Cost and Freight) – вартість та фрахт

Опис

Для виконання зобов’язань постачальнику потрібно доставити вантаж до порту та завантажити на борт судна. Також він сплачує фрахт до місця призначення.

Розподіл витрат відбувається у місці призначення.

Підходить лише для доставки товарів морем.

Зона відповідальності продавця

Постачальник зобов’язується проконтролювати відповідність продукції характеристикам, зазначеним у документації, запакувати та промаркувати. Він займається оформленням експортної ліцензії та доставкою вантажу до порту призначення. Також бере на себе вивантаження після прибуття транзит (якщо це обумовлено в договорі).

Зона відповідальності покупця

Якщо не обговорено інше, одержувач займається транзитом. Також він займається імпортом та доставкою товару від порту прибуття.

Особливості застосування

Слід чітко обговорити місце призначення, оскільки всі попередні дії пов’язані з поставкою товара лягають на продавця. Не слід використовувати, коли продукція передається експедитору до потрапляння на борт судна (більше підійде CIP).

CFR – Cost and FReight

П’ятий пункт Інкотермс 2020 – CFR або Cost and Freight, розшифровується як “Вартість та фрахт”.

Що це означає?

Постачальник бере на себе обов’язок розмістити продукцію на борту корабля, оформлення експорту на митниці (включаючи сплату різних податків та зборів), а також оплату фрахту. Імпорт вантажу, розвантаження після прибуття до пункту призначення виконує одержувач.

Якщо продавець не готовий оплачувати міжнародну доставку вантажу, слід вирішити це питання з одержувачем та після досягнення домовленостей застосовувати інший пункт Інкотермсу – наприклад FOB.

За погодженням сторін продавець також може сплатити відвантаження товару з судна після прибуття до порту призначення. У цьому випадку у договорі проставляється розширення CFR «LANDED».

Це правило застосовується лише до перевезення вантажів морем. При цьому відправник повинен грамотно запакувати та промаркувати товар, забезпечити його транспортування до причалу та відвантажити на корабель, наданий покупцем.

Отримувач, у свою чергу, зобов’язується після прибуття з-за кордону вивантажити з корабля, провести через імпортну митницю, заплатити необхідні мита, а також доставити до кінцевого пункту призначення.

Ключові моменти CFR

  • Місцем постачання товару є судно, що очікує у порту. Продавець завантажує на нього продукцію і несе всі витрати на доставку до судна.
  • Покупець бере на себе ризики в момент відвантаження продукції на борт корабля та отримання від постачальника відповідної документації.
  • Можливе використання виключно для послуг морських перевезень. У цю категорію входять багатоцільові та судна загального призначення, суховантажні судна, контейнеровози, судна для перевезення транспорту та нафти.
  • Про експортне оформлення піклується продавець, процедура імпорту та трансферт перебувають у компетенції покупця.
  • Пункт CFR передбачає, що на покупця у процесі морських перевезень лягають значні ризики. У його інтересах оформити страховий поліс, щоб захистити себе від фінансових втрат. Проте страхування вантажу не є обов’язковою умовою.

Особливості застосування CFR

Біржа вантажоперевезень 40FT рекомендує використовувати умову CFR при необхідності транспортування сипких та великогабаритних вантажів. На практиці його нерідко застосовують для контейнерних перевезень, хоча, за правилами Інкотермс, він для цього не підходить. Погоджуючись на постачання товару за цим пунктом, продавцю слід вникнути у таке поняття, як «час вільного навантаження-завантаження». Це тимчасовий період, встановлений судном для завантаження та відвантаження вантажів. У разі порушення строків продавець чи перевізник змушений сплатити штраф (демередж).

У ціну CFR, окрім підсумкової вартості товару, входить також оформлення експорту на митниці, витрати на мита та вивізні податки, а також доставку до порту. Витрати на розвантаження продукції не враховуються.

Ще статті