CIF (Cost, Insurance and Freight) – вартість, страхування та фрахт

Опис

Постачальник фрахтує товар у порту призначення та оформлює страховку на користь одержувача. Страхування передбачає мінімально можливе покриття ризиків.

Одержувач приймає на себе всі ризики, коли товар прибуває порт відвантаження. Сумісний лише з перевезенням вантажів морем.

Зона відповідальності продавця

Постачальник забезпечує безпечне перевезення упакованого та маркованого вантажу. Займається оформленням експортної ліцензії на митниці та доставкою до порту призначення. Оформляє страховий поліс на користь одержувача, а також контролює транзит та розвантаження, якщо це обговорено сторонами угоди.

Зона відповідальності покупця

Вивантажує у порту призначення та займається транзитними формальностями (якщо таке прописано в контракті). Оформляє дозвіл на імпорт та доставку продукції від порту до кінцевого пункту призначення.

Особливості застосування

Не рекомендується використовувати, якщо планується передача експедитору до моменту влучення на борт корабля. У цьому випадку більше підійде CPT. Страховка передбачає мінімальне покриття.

CPT – Carriage Paid To

Сьомий пункт Інкотермс 2020 називається CPT або Carriage Paid To, що означає: «Фрахт/перевезення оплачені до».

Що це означає?

Продавець передає перевізнику продукцію з оформленою процедурою експорту на митниці. При цьому перевезення пункту призначення, витрати на транзит територією іншої країни лягають на плечі продавця. Імпорт на митниці та розвантаження по прибутті перебуває у компетенції покупця.

Якщо процесі міжнародних вантажоперевезень виникають непередбачені обставини, які призводять до затримки оформлення імпорту продукції, її розміщують на митних складах. Оплачувати їх має продавець.

Цей пункт може використовуватися не лише з перевезеннями морем, а й будь-яким транспортом, включаючи доставку вантажу авіа, залізницею, автомобілем. Крім того, продавець може передавати покупцеві товар у будь-якому місці, яке призначить останній (порт, аеропорт, термінал тощо).

Можливі ризики покупець бере на себе не в момент прибуття у призначене місце, а разом із процедурою передачі вантажу експедитору.

Так як за основний транспорт відповідальність несе продавець, він надає одержувачу коносамент (у разі доставки морем) або накладну при інших видах перевезень речей за кордон.

Ключові моменти Carriage Paid To

  • Постачальник зобов’язується надати вантаж у розпорядження логістичної компанії.
  • Одержувач бере він ризики в останній момент прийому товару найнятим експедитором.
  • Пункт Інкотермса сумісний із мультимодальними перевезеннями літаком, залізницею, автомобілем та морем. Може використовуватися як найнятий продавцем перевізник, і транспорт, оплачений покупцем.
  • Оскільки покупець приймає ризики у країні продавця, останній займається процедурою митного експорту. Імпорт та транзит лежать на покупці.
  • Страхування за правилом CPT – необов’язкове. Але покупцю бажано її оформити. Причому, заздалегідь обговорювати умови поліса, оскільки його ризики починаються на початковому етапі логістичного ланцюжка.

Особливості застосування CPT

Пункт Carriage Paid To популярний серед великих експортерів продукції, що мають великий парк власного транспорту. При його застосуванні вони мають можливість самостійно координувати відвантаження. Крім того, такі умови добре узгоджуються з оплатою за банківським акредитивом – постачальник вважається відправником вантажу і може легко отримати всі супровідні папери.


Біржа вантажоперевезень 40FT використовувати CPT для контейнерних перевезень. Він набагато більше підходить, ніж CFR або CIF, які можна використовувати виключно для доставки морем. Якщо потрібно транспортувати продукцію повітрям або сушею, пункт СРТ це допускає. У ціну CPT, крім вартості продукції, входить також оформлення експорту на митниці, оплата вивізних зборів та доставка у місце призначення. Вартість розвантаження не враховується.


Ще статті